Stressrelaterad minnesförlust?

...är det d jag har?

Ja för nått konstigt är det...jag har knappt nått korttidsminne kvar känns det som...
Jag är alltid van vid att ha koll på allt å sånt men nu sista veckan iaf så har jag glömt saker hela tiden, kan tom. göra en liten lista på några saker som man inte ska kunna glömma:

  • Var påväg till badrummet för att borsta tändera, men påvägen kommer jag på att ja måste stoppa ner lunchen sen glömmer ja helt att borsta tänderna...
  • Lägger hela tiden ifrån mig mobilen å sen glömmer jag helt vart jag lagt den...
  • Det vanliga att glömma vad det var jag skulle göra, som man ibland brukar glömma, men nu glömmer jag det minst 5-6 ggr om dagen och 90% av gångerna kommer jag inte på vad det var....
  • Glömt att ge Toffee medicinen på morgonen, lycklitvis har jag fram till nu iaf kommit på det innan jag åkt...
  • Stått och hackat tomater samtidigt som jag kokar makaroner, glömt vad jag håller på med och lägger de färdighackade tomaterna i det kokande vattnet tillsammans med makaronerna...
  • Glömt att ta med mig frukt till skolan...så fått sitta där några gånger utsvulten och väntat på lunch och sen väntat på att få sluta...
  • Pappa frågar om jag vill ha nått å dricka å håller upp mitt glas som jag druckit ur tidigare...jag ställer mig upp å ska gå å hämta nått å dricka å frågar sen: - Är det där mitt glas?
  • Sitter å käkar, käkar upp den sista köttbiten och undrar några sekunder senare vart köttet tog vägen...
  • Ska ut å rida och leder ner Hero på ridplanen, precis när jag ska sitta upp känner jag att jag glömt ridhjälmen...
Ja som ni ser så är det en del...å det här är inte allt, det va det jag kom på just nu bara...
Mamma påpekade i helgen att nu måste jag faktiskt börja ta det lugnt för att hålla på å stressa å sen inte minnas nått är inte bra...

Nä jag vet...jag känner stressen, men den har blivit så vanlig så jag kaninte koppla av...jag märkte nyss när jag va ute å gick med Toffee att jag inte ens andas normalt längre...jag andas stötvis och i väldigt ytliga andetag...ja som man gör när man stressar...men saken är den att då stressade jag ju inte men jag adades så iaf!
Försökte då att andas djupa andetag, in genom näsan å ut genom munnen, å jag ska säga att det tog ett tag innan jag klarade av att andas ut genom munnen utan att andetagen kom ut stötvis...

Mitt i allt det här försöker jag komma på vad det är som kan ha orsakat det här...å det kan ju vara lite olika..

Bla. jobba vissa mornar före skolan för att få in lite pengar, försöker ja ta in så mycket info som möjligt på lektionerna så jag slipper plugga in allt från scratch till proven, ta hand om Toffee å Pixie , när jag kommer hem på eftermiddagarna så ska jag laga mat å städa Pixies bur å mitt rum, sen ska det lagas mat, vissa dagar måste jag åka å handla innan jag åker hem, skynda mig hem på helgerna för att hinna rida Hero även de helgerna jag jobbar lördagen å sen plugga och försöka hålla ihop alla relationer till folk på den tiden man får över...

Å jag trodde ett kort tag att jag kanske inte skulle behöva jobba till veckan men fick ett SMS nu ikväll där chefen fråga om jag kunde jobba 06.00 - 07.15 måndag till fredag...å ja det kan jag ju...så då ska jag väl göra det...

Nu är det bara att gå å lägga sig kvar...ska jag orka upp 04.50, jobba 06.00-07.15, åka till skolan 07.30 å vara där till 16.00 så behövs det iaf lite sömn...
tyvärr känns det ändå som för lite...

Snälla ge mig en fridfull julstämning istället för det här...

Kommentarer
Postat av: Junie

Men måste du jobba för att klara dig? Annars ska du ju helt klart sluta med det, tycker jag låter som en idé iaf! Ta det lite lugnt ett tag åtminstone!

2009-12-07 @ 18:00:31
URL: http://sockeriogat.wordpress.com
Postat av: Sigrid

Allvarligt allvarligt kusinen min!



Nu får sjuksyster i mig komma fram och säga att det där verkligen inte är hälsosamt. Been there done that.... ja det slutade ju med att jag bodde i Bisses stuga en hel sommar :S



Du får rannsaka bort lite saker... och inte ta på dig mer... som en kanin :p Jag vet.. man vill så mycket. Men ibland måste man stanna upp och vara förnuftig och ärlig mot sig själv! En sak jag börjat med är att aldrig säga ja till nåt... Säger kanske... sen funderar jag i lugn och ro. Förut sa jag ja till ALLT!



Dagens visdomsord är sagda!

2009-12-07 @ 20:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0