Back & Forth 2 Bristol :)

Yes igår blev det ett äventyr till Bristol (Englands 8:e största stad, nästan lika stor som Gbg...)

Idag var det min tur att va chaufför så vid 11 åkte jag för att hämta upp Sofie, dock körde jag en aning för långt å fick vända ^^
Började sen med att vi körde fel väg & var tvungen att fråga om vägen innan vi ens hunnit ut ur Wedmore....knappt ;)
Lite pinsamt var det när vi körde förbi en massa hästekipage å några killar för 2;a gången, dom såg ut att undra vad vi hade för oss XD
Sen gick det bra å vi kom ut på road A38, sen körde vi en bra bit på den vägen och körde rätt många ggr faktiskt, sen körde vi fel i en rondell å hamnade vid en fotbollsmatch istället ^^ Men som tur var så va d inte så mycke fel :)

Väl inne i Bristol körde vi också lite fel, men mest rätt & snacka om att vi var nöjda när vi hittat garaget där vi fått ta Georges (Annicas mans) parkering gratis ^^



Gick en sväng i själva Bristol men det enda vi hittade var typ massa streetbutiker, konstgalleri, universitetet, några "normala" butiker å massa "här kan du stå och käka"-ställen :P
Virrade omkring ett bra tag på alla små gator å försökte se vart alla människor var påväg ;) Det brukar ju alltid funka att följa med strömmen liksom :P
Efter ett tag när vi hamnat mitt på nån marknad i nån gränd frågade jag en tjej vart H&M låg *hehe* för där H&M ligger borde ju allt annat finnas liksom :P

Så plötsligt var vi vid ett stooooort inomhus shoppingcenter, eftersom vi var sjukt hungriga blev det Burger King (all mat går ner när man svälter!) å just då var det ljuvligt gott me mat ;)

Tog sen en sväng inne på shoppingcentret och när vi gick ut möttes vi av MASSOR av folk och en bit längre ner på gatan var ett ENORMT utomhusshoppingcenter/gata/torg!!!!



Fattar verkligen inte vart det kom ifrån å hur i hela friden vi hunnit missa det innan!!!! För det va verkligen enormt....dock var vi helt slut i huvet å alla butiker blev nästan för mycke att ta in så ingen shopping där idag iaf men en upplevelse att bara gå från ingenstans å tycka att Bristol hade ju inte så mycke att erbjuda till att hitta det där jätteshoppingcentret!

Blir nog mer turer dit ;)


Sen var det baaara att hitta tillbaka, det tog ett tag men nog hittade vi efter att ha klättrat uppför gatorna en stund (tack vare konstgalleriet...;) å vi fick motion motion ^^,
Sofie bestämde sig för att köpa en fransväska som hon förälskat sig i och sen gick vi å köpte lite godis (M&Ms t. moi ;) innan vi tog oss tillbaka till bilen...tänkte d va bäst att dra innan d blev mörkt så hade vi iaf liiite större chans att hitta hem :P Så kl. va runt 16 när vi började återfärden...

Efter att ha åkt åt fel håll & åt fel håll på rätt väg några ggr hamnade vi på rätt kurs, blev dock en annan väg hem än dit ;) men d va lättare att hitta så :P
Får nog åka me nån som vet vägen nästa gång hehe...

Väl hemma var man heeelt döööd...gick direkt upp på rummet å satte mig vid datan å käkade lite godis för å bli piggare...sen va det mat (tomatsoppa ;) inget för dig Sofie :P), tog även på mig att skjutsa ungarna till ridlektionen kl. 9 dagen efter & hämta upp dom vid 12...trodde jag iaf!!!
Kl. 9 på kvällen ropade Stella & Richard på mig & då fattade jag att det var dom jag skulle skjutsa till en fest...och hämta dom kl 12...på natten alltså!
Fattar varför dom frågade flera gånger om det var okej :P skulle antagligen inte sagt ja om jag visste att jag skulle ut å köra ÄNNU mer bil....men nu är jag inte rädd för å köra längre så det e väl ett plus...

Kollade på NCIS med ungarna när jag kom hem och sen kollade vi på Paris Hiltons British Best Friend...stört program, Paris e nog en av d mest korkade människorna här i världen...

När ungarna gick å la sig va kl. runt 11 å jag ödslade lite tid på att kolla på Mansfield Park älskar  verkligen dom här "gamla" engelska filmerna/serierna som typ Jane Eyre, Lost in Austen, Sense and Sensibility, Becoming Jane osv...

Lite före 12 begav jag mig i väg...va inte heeelt säker på precis vart jag droppade av dom innan när det va ljusare men som tur var så körde jag rätt :) va dock lite osäker när dom inte kom ut runt 12 so'm dom sa så jag ringde Richard ungefär 10 över 12, men han sa att dom va påväg...20 över dök dom upp & vi kunde åka hem igen...jag som sagt sjukt trött...
Men när jag kom hem gick jag å la mig men kunde inte sova på direkten så blev lite datasittande iaf :P men sen så ^^

Imorse vaknade jag ändå vid 8 för det är då det börjar bli kallt i rummet...kollade lite på veterinärhögskolan i Danmark på datorn och hur jag låg till på studentlägenheterna i Köpenhamn, sen drog jag ner å käka frukost...
Bombnedslag i köket typ men eftersom jag e ledig på helgerna så fick jag skönt nog slippa städa undan :P
Tjejerna å Stella hade redan åkt på ridlektion å Richard va som vanligt å spela tennis så det va lugnt å skönt :)
Fint väder ute idag så hade lust att ut å springa men ändrade mig när jag kollade på termometern å såg att d va nollgradigt...
Nu ska jag kanske kolla på lite film lr nått sånt skojj :) Sen vet man aldrig hur det blir...Sofie & Annica kommer iaf på Lunch i eftermiddag (jaaaa....lunch i eftermiddag) ;)








Kommentarer
Postat av: Matilda

Låter som du har haft fullt upp :P Jag blir bara mer och mer tacksam för att jag inte har körkort när jag ser hur dom kör här, det är ju helt vansinnigt :P

2009-02-01 @ 12:43:58
URL: http://bajenflicka.blogspot.com
Postat av: Hanna

Du får ta en sväng till upp till Brsitol nu när ja är tillbaka:) Trivs du?

2009-02-01 @ 16:48:07
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0