"Familjedag" i Bristol...

Jepp Richard tog ledigt från jobbet eftersom båda tjejerna var lediga så det bar iväg till Bristol på morgonen...

Först var vi ju dock tvugna att fixa med hästarna...jag släppte ut dom, sen käkade jag frukost osv.
När Anni å Elise vaknat å va klara för avfärd täckade vi hästarna innan vi drog iväg...

Det blev sciencemuseum för hela slanten! Va ett sånt där ställe som typ Cosmonova där man fick göra olika experiment å testa saker så det va helt ok....jag gillade mest filmvisningen av natthimlen i Planetariumet eftersom jag gillar astronomi å sånt :)
Blev lite segt att gå runt på museet efter filmvisningen dock men fick ju iaf uppleva att stå i en tromb ^^


Tog sen en promenad in i själva Bristol centrum (har aldrig varit med om några som går så sjuuukt långsamt som dessa....) å käkade lunch på Café Rouge :) Käkade en supergod Croque Monsieur å en vaniljcheesecake till efterrätt :) Måste även tillägga att det enda dom är bra på att göra fort är å käka :P...
(Mamma, Pappa - jag käkar INTE fort i jämförelse!)

Efter lunchen så skulle Anni gå till Jack Wills (stort känt märke här i England...å dyrt...) för å se på ett par strumpor för £20 (250kr....)  som hon vill ha...hon köpte dom dock inte idag eftersom hon inte kunde bestämma färg...
Sen shoppade R ett sylthjärta & ett Valentines day-kort (den dagen e rätt mycke större här än i Sverige, tack för mitt kort förresten :)
Å kan inte sluta förundras över att man så ofta pratar med "främlingar" här vid olika tillfällen...tex så stod vi först å kollade på bakelser å sånt i skyltfönstret å diskuterade vilken R skulle välja...å framför oss stod en man & en woman (mycke bättre på engelska :P) också å kollade...efter ett tag så börjar vi även diskutera med dom och dom visar vilka dom tycker e bäst osv...skulle man ALDRIG göra i Sverige (som dock är världens mest tråkiga & egocentriska land...)

Vid halv 5 är vi nästan tillbaka i Cocklake igen å då ringer Stella å säger att jag kan väl hjälpa Elise fläta Hanna till morgondagens "hunt"...problemet är bara att jag bestämt å gå me Sofie till gymmet å hon skulle dyka upp vid halv 6...
Väl tillbaka tar jag ut the curry (öh...ja allt som innehåller curry här verkar kallas för det...) ur frysen & sen är det direkt upp till rummet byta om till träningströja å en tröja som jag kan ha i stallet å jeans å sen direkt ut i stallet å mocka...klar ungefär 17.30 å springer sen in å byter om helt till träningskläder å några min senare dyker Sofie upp å vi drar till gymmet...
Riktigt skönt idag att dra iväg från familjen ett tag då man umgåtts med dom en hel dag...kan bli lite...ja för mycke ibland & man vill inte sluta med tinnitus lr nervsammanbrott så :P

Men iaf gick jag & S på gymklassen Bums, legs & tums å jo tack nog kändes det i the bum alltid...men man kan ju inte va sämre än de andra tanterna i klassen så man bet ihop å kämpade på trots att det kändes som att rumpan börjat brinna vissa ggr :P

Sen va d hem å käka å höra om hur de diskuterade/bråkade om hur de nu skulle göra med flätningen av Hanna inför tävlingen..jaja jag räknar mig som ledig imorn så ropa inte på mig imorn kl 7 på morgonen :P

Imorn blir d shopping i Bristol med S, nice bice!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Det blir en del turer till Bristol verkar det som;) Vi åker till London idag med buss typ runt lunch och ska stanna fyra nätter. Vandrarhemmet vi ska bo på heter new cross in, det ligger nära tower bridge.

2009-02-14 @ 11:01:20
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0