Lov....igen!

Ja så var det då Elise tur att ha lov...

...å ångrar nästan att jag sa att det va jobbigare att ha Annabell hemma än Elise...för när man hade Annabell hemma fick man iaf gå ut å gå en halvtimme...
Nu är jag bara allowed att vara inne om Elise e inne och ute om Elise är ute...

Igår for vi iaf till Wells för Elise skulle shoppa ^^ Det e väl den bästa biten me å ha hand om lite större ungar :P
Jag fyndade iaf ett snyggt läderbälte för £2 (25kr) :)


...när vi kom hem igen va det sjukt nice väder, sol å relativt varmt så jag föreslog att vi skulle rida ut en sväng...men NÄÄÄ det ville inte Elise för hon hade bestämt att vi skulle rida tis & torsdag...öhhh...jag tror på allvar inte dom här tjejerna "gillar" att rida, utan dom gillar att motionera sin hästar så att dom kan vinna tävlingar...
För mig är det en konstig syn på ridning å hästar, men har märkt mer & mer att det är så dom ser det iaf...
Elise kunde verkligen verkligen inte fatta vad jag skulle ut å rida för iaf...så jag sa till henne att jag tog en kort sväng på Millie bara...
(Millie är förövrigt en gammal 17-årig tant som aldrig lärt sig vad stå stilla betyder och som hatar att bli riden utan sin kompis som moraliskt stöd :P)
Efter en halvtimme var jag tillbaka å när jag kom in igen hade Stella ringt å fått reda på att jag va ute å red Millie...å självklart blev hon sur å hade bett Elise hälsa mig att det aldrig fick hända igen att jag lämnade Elise ensam...
öh...hon kunde inte sagt det innan kanske?

Dessutom måste ju jag få säga att jag tycker att det e sjukt fånigt att en 11-åring inte kan lämnas ensam i sitt egna hem i en halvtimme, när jag bara e i närheten å har mobilen på mig...men men....

Iaf så fixade jag tvätt mm mm. å när kl. blev halv 7 dök Sofie upp å vi for till gymmet å hade Pump med en inte alltför mångordig militärwoman...som inte va den bästa på att förklara hur man skulle göra men vi kollade på alla andra så vi klarade ju oss iaf...

Nä...nu ska jag gå å superstäda hela köket...Elise å hennes kompis som va här på sleepover har gjort plättar så undrar om d inte e smet i hela köket...jaja det återstår å se...spännande :P

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0