Överlevde resan till Taunton

Ja gott folk jag överlevde, tänka sig...

Men kan ju berätta lite om gårdagen först kanske :) Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde dock, antagligen för att det va samma som alltid ;) Men gick iaf en lång promenad på en timme ungefär (samma väg som vi red dagen innan) och när jag kom tillbaka var det dags för en ridtur :)


Red runt den stora kullen ( ni vet ;) å det va sjukt nice utsikt där uppifrån...dock va det även väldigt geggigt...
Va även tvungen å öppna några grindar för att komma runt kullen å kan ju inte direkt säga att dom här hästarna e westernhästar direkt...Hanna som jag red blev typ helt störd när jag skulle försöka stänga igen första grinden så fick överlåta det till Anni...å nästa grind rusade hon igenom medans den höll på att stängas så hon slog emot själva låsgrejen...korkade häst...gick inte direkt stoppa henne från å göra det heller!

Väl tillbaka mockade vi stallet å sen frågade jag Elise om Sofie kunde långa hennes gympaskor, det fick hon...när vi var klara med mockningen snackade jag me Sofie på MSN å hon kom över så vi kunde dra iväg till gymmet (snacka om att ha en bra speed på träningen, powerwalk, ridning å sen gym ;)



Spinningklassen vi skulle gå på var fullbokad så vi åkte bara å va i själva gymmet...cyklade en bit, rodde en bit å sen va vi less ^^
Tog oss iväg från parkeringen efter ett tag *vissling*
Svängde förbi Tescos å köpte en vattenflaska å Sofie köpte lite cola å Hulahoops för att kompensera träningen ;)
Åkte sen å tankade (killen som stog i kassan va det kexigaste vi sett på länge XD) allvar hallå!

Hem å käkade pizza å pommes för att kompensera min träning :P Kollade på Gilmore Girls...gick å la mig...

Idag åkte vi iväg vid halv 8 på morgonen till Taunton, jag åkte i förväg med Anni å Stella sa att hon skulle köra ikapp oss innan motorvägen..jo tjeeena...
Ut på motorvägen å efter en stund kom Stella ikapp oss...men jag vägrar hålla samma hastighet som hon...jag tycker 70 miles/h (typ 115km/h) räcker gott å väl...inte 85 miles/h (typ 140 km/h)...
Så vi körde i vänsterfilen i princip hela vägen...körde dock om lite lastbilar å sånt *stolt * ;)

Måste ju säga att Anni e inte den roligaste att ha som vägvisare när maninte vet vart man ska...hon säger typ höger precis när man ska svänga höger lr direkt efter man lagt sig i fel fil...sen blir hon typ irriterad å tycker man kör så jävla dåligt när man inte fattar vart man ska...gah...blev en aning irriterad...
Väl framme i parkeringshuset iaf så parkerar jag lite snett i en ruta å ska backa ut å räta upp bilen, då typ skriker hon å tror att man inte ser att det kommer en bil bakom fast jag redan stannat å väntat på den....
Ja iaf!  In på sjukhuset, läser lite skvallertidningar medan jag väntar på Stella å Anni å sen åker Stella iväg å när Anni e klar beger vi oss tillbaka...
Precis lika kul denna gången att ha Anni som vägvisare...bestämmer oss för att åka till Wedmore å fika innan vi åker hem...
Fanns då inga bra parkeringsplatser så Anni säger att vi ska fickparkera...i världens minsta fickparkering där det är precis så min lilla pluttbubbla får plats! Å inte nog med det...Denna fickparkering ligger i en nerförsbacke!
Försöker parkera där å Anni tycker jag suger på å parkera också! (lite jävla irriterad vid den tidpunkten...eftersom jag haaatar när folk som inte ens kan köra bil påpekar att man suger på å köra)
Säger då att jag skiter i å parkera här å kör å parkerar vid vägkanten en bit bort istället...då säger Anni:

- Jag ska säga till pappa att du behöver lektioner i hur man parkerar...jepp det ska jag verkligen göra när han kommer hem ikväll!

Försöker att behålla lugnet å säga:
- Nä det ska du inte alls göra...

gah om hon säger det till honom ikväll blir jag en aning arg....

Käkade iaf en Rocky road å drack en liten kopp varm choklad å köpte en chocolate bar  innan vi åkte hem...
Nu har jag städat badrummet å dammsugit å ska ut å rida om en stund...ska se om jag kan käka nått nu tror jag :)

Längtar till om 2 veckor när jag e sj på dagarna igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha pommes och pizza. då var inte min cola och hola hops så fatrligt!!! men som sagt. man ska börja bry sigh om vad man äter när man antingen mår dåligt av det eller att det syns! och än så länge så har vi faaar to go!

2009-02-12 @ 20:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0