Pianolektion & utflykt till Wells m. Sofie ^^

Jepp igår körde jag mitt första ärende ;)

Elise skulle till Pianolektion så det var bara att hoppa in i bilen å köra iväg, trots att Elise e en lite silly vägvisare så hittade vi fram :P På hemvägen fick jag svänga förbi "kiosken" för Elise skulle ha sweeties med sig till sin sleep-over hos Lucy ;)
När vi skulle åka hem igen så skulle jag precis köra iväg när en tant kör upp vid sidan av min bil och ber mig veva ner rutan...blev helt chockad å tänkte: Shit, vad har jag nu gjort!  Men hon ville bara berätta att jag glömt sätta på lyset på bilen :P

Här är bild där jag sitter i bilen å väntar på att Elise ska bli klar med pianolektionen ^^


Idag hade jag inte fått några uppgifter så städade bara undan lite allmänt, bäddade Elise säng mm. sen chattade jag m.
Sofie som hade fått låna en karta av Annica så vi kunde hitta till Wells :) Så vid halv 12 kom Sofie & hämtade upp mig och vi åkte iväg...fick dock vända rätt snart då vägen vi skulle ta var avstängd :P
Men såklart letade vi då upp en annan väg så smarta som vi e ;)

Möttes även idag av en flock av djur på vägen ;) idag var det dock kor ^^ hehe så fult när jag och Sofie tog fram kamerorna och fotade :P kände sig lite stadsbo/slash/"never seen a cow before" XD

Kom iaf fram till Wells å lyckligtvis hittade vi en Carpark direkt :) Först var vi inne i en kyrka...det va inte katedralen alltså (Wells räknas enbart som stad pga. att det finns en katedral...som vi INTE trodde att vi va inne i!!! ;)
Fanns inte direkt så mycke affärer i Wells lr d fanns en del men dom va typ för folk som ville köpa granny-kläder^^ Hittade dock en som var mer åt "Ellos-hållet" :P

Sen turistade vi bara runt & tog lite fina kort =) som sagt lite skolklass varning men man MÅÅÅSTEEE ju ta massa kort om man inte ska ångra sig sen ;)
Här bland korten ser ni bla. Sofie och view över Wells "huvudgata" (?)


Vi käkade på en Sandwishbar fast jag åt nån mixad grönsakssoppa som smakade peppar & en "mörk" baguette & drack mineralvatten från Cheddar till....Sofie sa senare att jag fick vattnet gratis eftersom jag hörde fel när dom skulle ta betalt...tyckte dom sa bottle water men dom sa tap water....My bad!...(not to bad....)  ;P

Vi hittade tillbaka till parkeringen efter ett tag, vimsade bara omkring liiite... och sen när vi körde därifrån råkade Sofie köra över på höger sida & körde mot färdriktningen ^^ Tur att du har mig ;P Men d fixade hon rätt fort så nemas problemas...väntar bara på att jag ska göra samma sak ;)


Ovan till höger ser vi Sofies reaktion när hon ser en Pub-skylt XD

Tog sen lite landskapsbilder från bilen medans vi körde hemåt...blev inte så bra eftersom jag glömt sätta på shaky mode plus att Sofie kör som en kratta ;) fast skyller på vägarna :P hehe... ;)


(Om det blir finväder har jag & Sofie bestämt oss för att knata upp på kullen ni ser i bakgrunden ^^)

Väl hemma igen så kollade vi upp lite tåg till Bristol eftersom d skulle va mer nice me tåg än å köra dit tänkte vi...sen satte vi oss framför tvn å kollade på "Cinderella story", den e ju bra gulligt amerikansk ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0