Ridning & shopping i Bath

 Yes & nu är jag sjuuukt trött!

Imorse vid 9 åkte vi (jag & Annabell) till Claire m. Stella för att ge oss ut på en ridtur :) Kändes lite weird att sitta i "vanlig" sadel när man bara ridit i westernsadel det senaste halvåret iaf ;) Men d gick prima iaf :P Hanna som jag red är inte direkt byggd som min ponny Hero (som har grooov hals :P) och hon är lite mindre än honom så d kändes lite udda i början vande mig rätt fort :)

Måste säga att själva landskapet är lite likt det i Slovakien, verkligen inte husen och resten men landskapet med alla fält och kullar är rätt likt :) Dock var det sjuuukt nice å rida i Slovakien måste jag säga! Bara små skogsvägar å lite sandvägar och man såg bergen och typ galopperade över fälten ^^) Helt klart det bästa på den resan men ja :P Tillbaka till England :P

Vi red på de små landsvägarna (om man kan kalla kringilikrokarna som går mellan husen det) & det är VERKLIGEN engelskt :) Alla små stenhus och skyltar och gränder, skulle tagit ett kort om jag inte suttit till häst ^^
Red i typ 40 min sen åkte vi tillbaka till vårat hus eftersom vi skulle iväg & shoppa i Bath.

Hade helst velat ta en dusch efter ridturen men Stella sa att vi inte hann det så fick bara ta å byta kläder å fixa sig så gått det gick...Stella, Elise, Annabell & jag åkte sen till Bath. Bath va en riktigt fin stad faktiskt, stora gammeldags sten hus och lite exklusiv känsla över sig om ni fattar :)

Stella & Elise drog iväg för å hitta lite grejer & jag gick m. Annabell. I början va ingen av oss på nått speciellt shopping mood  men när vi gått i några affärer gick vi och satte oss på Stabucks och drack iskaffe & choklad :)
Sjuuukt god choklad :) Jag tog en choklad som hette: Hazelnut Hot Chocolate å den smakade sjuukt gott! Hehe tog lite bilder så vi skulle få me Starbucks-muggen dock vet jag inte om min kamera gör så alla ser störda ut lr om jag ser så störd ut på riktigt (skulle försöka se lycklig ut XD haha funkade ju sådär...) :P


Efter Starbucks blev vi iaf på lite bättre shoppinghumör och Annabell köpte den 3:e boken i "Twilight-serien" & jag hittade en liten jättesöt plånbok på Accessorize för £6.00 helt sjukt bra pris egentligen, kan typ inte köpa en sån plånbok i Sverige för det priset! För alla som inte kan valutaomvandling är det typ 71 kr! Det va iaf en sån liten bra plånbok jag letat för jättelänge så sen var jag helnöjd m. min shoppingtur :)


Dock kom det världens hagelskurar och regnskurar medans vi var i stan så blev genomblöta typ :P Å Stella blev lite sur av att vi var sena till bilen, Annabell hörde inte när hon ringde när vi gick på stan så vi va en halvtimme "sena" till bilen...

När jag kom hem var jag sjuuukt trött å ville bara gå å lägga mig i sängen å sätta mig vid datorn men då va d dags för körlektion i mörkret...
Det värsta är att dom inte har några skyltar och vägarna går hit och dit...är som att dom tagit alla sthlms vägar och tryckt ihop dom och satt dom här...har ingen aning om vart man befinner sig eftersom det är vägar åt alla håll och INGA skyltar!
När dom snakcar om här ska du hämta upp Annabell och här ska du släppa av Elise och här kan du handla mat och här är posten och här lämnar du av tvätten har jag ingen aning om var jag är!!! Hur ska detta gå???

Å nu har Stella visat mig allt jag ska göra....det är mycke om hon ska blir nöjd....jag har inget emot att städa här hemma och städa i stallet men vill inte åka ut på massa ärenden! Dessutom förväntar hon sig att jag ska göra värsta måltiderna!
Typ göra värsta stekarna å grytorna och festmåltider!! Jag kan ju inte ens göra nått m. kött har ingen aning hur länge nått ska va inne i ugnen särskilt inte deras specialugn...
Fruktar för hennes åsikter om matlagning då hon sj är väldigt bra på det...(tycker hon sj iaf)

Imorn börjar jobbet...


Kommentarer
Postat av: Kitty

Du kom iväg du är där, bara att ta det som det kommer ;) Lätt och sitta här och säga men jag tror de löser sig med mat och allt ;) Annars får hon väl laga den själv :P angel Kram kram!

2009-01-26 @ 07:31:33
URL: http://web.comhem.se/rindistexas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0