VISA vs. VISA Ung

ja om det inte går att använda Visa Ung i England ska Swedbank få på moppo!

Ringde just telefonbanken, personlig service och frågade om jag kunde skaffa Visa-kort eftersom jag ska åka till England snart...
Nää, inte fick jag det inte!
Anledning:
- Jag tjänar inte mer än 100 000 kr/år
- Jag studerar inte precis just nu!

Saken är alltså om jag ansökt om VISA på gymnasiet skulle jag ändå kunna ha det NU fast jag inte pluggar precis just NU!

Så nu måste jag ta å registrera mitt VISA Ung som jag redan har och sedan VERKLIGEN hålla tummarna för att det kommer funka utomlands...
Vad gör jag annars???



Har även nyss beställ ett nytt European Health Insurance Card från forsakringskassan.se. Så att jag får gratis sjukvård när jag befinner mig i England me :)

Nä nu måste jag börja göra allt som ska göras idag...
- Borsta Toffee
- Försöka hitta ett födelsedagskort som jag kan skicka till Elise
(kommer bli försenat, men bättre sent än aldrig)
- Ge hästarna lunch...och vatten om det behövs...

- Städa mitt rum...(om jag orkar)

kanske ska börja med att sätta på mig nått annat...kan ju inte lalla runt i pyjamas hela dagen ;)

PS. Här ligger Fluff för tillfället....

Kommentarer
Postat av: Kandel ;D

Jomen visst. Men fattar noll av skiten. kul att man inte äns kan ha vänner?

2009-01-13 @ 11:59:38
URL: http://kandel.blogg.se/
Postat av: josephine

Men det var de konstigaste jag hört! Att du inte får ett visakort alltså. jag har då aldrig hört att man måste uppfylla dom kraven. Det är väl inte ett kreditkort du behöver så då ska de ju inte spela nån roll. Jaha är barnen såpass gamla, då sköter dom ju i princip sig själv! "mina" barn var 6 månader och 5 år när jag kom, så där hade man det man gjorde :P Japp vi skrev kontrakt. Hon skickade en kopia till mig som jag skrev på tills jag kom dit och hon fick en kopia och jag en. där stod det om villkoren och uppsägningstider och sånt. vilket datum åker du? resfeber? :D

2009-01-13 @ 14:43:16
URL: http://joss.bloggagratis.se
Postat av: Kitty

Ibland är systemen helt korkade!? Varför skulle du inte kunna ha VISA nu om du kunde de när du studerade på segerstad!? :P Trevligt med kommentarer i bloggvärlden! Ha de fint och lycka till med allt fixande inför resan ;)

2009-01-13 @ 16:17:27
Postat av: Junie

men skaffa mastercard då?

2009-01-15 @ 23:42:47
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0