Baywatch here I come ;)

...igår va det playan för hela slanten!


Så himla glad att vi kom hem tidigt på morgonen från Bristol igår annars hade jag missat den här dagen!

Tror jag hade den roligaste dagen ever sen jag kom hit faktiskt :O
Om alla dagar hade varit som den hade jag iaf kunnat stanna i England förevigt!

Jag, Anni, Elise & pappan åkte iaf iväg mot playan, å vi hade badkläder & våtdräkter nerpackade :)
Stannade på vägen och köpte nya  Bodyboards och picknick innan vi drog vidare :)



Vi kom fram till värsta stranden!
Om England skulle haft bättre klimat skulle jag alltid åka hit på semester istället för att trängas med 1000 andra turister på en pytteliten strandplätt!
Tror stället vi var på hette Woolacombe :)

Började med att sätta oss å käka och sen var det att kränga på sig bikinin utan att flasha sig för hela världen ;)
sen soooolkrääääm för min vita hy...hellre vitval än signalkräfta!

Jag och Anni la oss på stranden ett tag medans Elise och pappan sprang ut bland vågorna och började med bodyboarding :)


När vi blev för rastlösa för att ligga stilla sprang vi runt vid vattenbrynet och tog sillydilly-kort å allmänt fånade oss ^^


...medan vi hade koll på att INTE trampa på nån av de 100-tals maneterna som blivit uppsköljda på stranden!
Lite läskigt med maneter, men har inget emot dom bara dom ger fan i att bränna mig!


La också märke till på alla foton att JÄKLAR vilka lårmuskler jag fått av all träning här!
Ser ju inte riktigt klokt ut!!! xD
Ser ju ut som jag spelat rugby lr nått hela mitt liv..hm...hur får man bort för mycket muskler liksom??




Efter ett tag kom Elise & pappan upp från havet och det var dags för min och Annis tur :D 
Jag krängde på mig Elise våtdräkt, tog en bodyboard under armen och sprang ut mot vågorna!
Hade lite Baywatch känsla där asså ;)



Å det va så sjuuukt kul med Bodyboarding!
Man simmade genom höga vågorna och sen när man kommit tillräckligt långt ut låg man och väntade på den perfekta vågen som skulle brytas så att man kunde skjuta ifrån & hoppa på, sen surfa på den ända in till stranden :D
Så nu vill jag lära mig surfa på riktigt! Har aldrig riktigt fattat hur kul det måste va men nu vet jag känslan!!

Vet inte hur många timmar vi var i vattnet och surfade men vi kom nog dit vid 11-12 och åkte inte därifrån förren vid 16.30 :) Så det blev några timmar...men inte tillräckligt många, jag kunde lätt hållit på ett halvt dygn till om inte MER!

Men men...på hemvägen satt jag å lekte ordlekar med Elise och väl hemma hade vi BBQ med hamburgare & majskolvar ^^

Snacka om perfa day! Det va nästan så man glömde bort all skit som varit och önskade att man skulle stanna ett tag till...
Men som sagt alla dagar är ju inte som denna...

Men jag älskade verkligen den här dagen!



PoK

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag har gjort en del bodyboarding i Wales och även i mallorca när vi var där i januari:) Så himla kul!!! Va skönt att du fick en härlig dag utan mamman:P

PoK

2009-06-15 @ 15:38:54
URL: http://hannawickberg.blogg.se/
Postat av: Alma

på tal om lårmuskler, haha.. Körde 5 kamp sista tisdagen, och skulle kasta yxa, och ann sa att man behövde rejäla lårmuskler.. Vilket jag påstod att jag hade och ann bara; "pfth, ni har inte några muskler, kolla in mina lår! Där finns det muskler!"

;)

2009-06-15 @ 20:05:42
URL: http://thatsjustit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0