Hårfärgning...bla. ;)

...inte på mig såklart, redheads do it better u know ;)

På morgonen när jag kom ner för trappan tyckte jag det va ovanligt lugnt för Elise satt inte vid tvn å kollade som hon brukar göra innan skolan men jag tänkte inte mer på det utan gick ut å släppte ut hästarna å gav dom frukost...när jag kom in såg ja fortfarande inte skymten av henne så jag gick upp för å kolla om hon var å städade sitt rum på 3e våningen men halvvägs upp när jag går förbi hennes rum ser jag en nyvaken Elise sitta i sin säng :P
Jag sa: - Elise, shall you not go to school today?
Å hon svarade: - Eh..yes I will...
- You know you only got 5 min to get ready if you want to catch the bus right?
- No it is an hour and a quarter until my school starts...
- Okeeeeey.... (och jag tänkte jaja whatever hon kanske börjar senare idag lr nått)...

3 min senare kommer hon ner till köket...
- OMG I overslept! Can you drive me to school today?!
Så det var bara att sätta sig i röda bubblan och dra iväg till skolan innan frukost ;)

Efter en förmiddag av tvättning och urstädning av skafferiet, mockning osv. (testade även spela lite piano det va skojj ^^)  kom S och plockade upp mig...
Hon hade nämligen efter mycket om och men bestämt sig för att färga håret ;)
Så först drog vi till Tescos i Cheddar för å kolla om dom sålde nån färg men näää...dock kom jag å tänka på att Apoteket kanske skulle ha hårfärg, för Apoteken här e sjukt bra dom har inte bara medicin å sånt utan även smink, schampoo, rakhyvlar mm. och faktiskt hårfärg!

S köpte en mörkbrun toning och vi drog hem till henne och satte igång ;) hehe...en lite nervös S som inte färgat hela håret förut ^^
Men slutresultatet tyckte jag blev helt ok :)
Blev ju inte direkt mörkbrunt utan mer rödbrunt , så hon följer också mottot redheads do it better nu ;)

Skyndade hem från S för å möta upp Elise efter bussen & sen blev vädret faktiskt bättre så vi gav oss ut på en kort ridtur :)

Nu kanske jag ska hjälpa Elise städa ur rummet igen...inte direkt några 6 timmars arbetsdagar för tillfället men bara hon får ordning på alla sina grejer så blir det nog lugnt igen...I hope!

Nu e det middag redo här :)

PoK

Kommentarer
Postat av: Hanna

Har ni ngt planerat till helgen?? Tror inte jag kommer iväg till Plymouth för internetbanken krånglar och biljetterna blir ju bara dyrare:/ Så om ni vill hitta på ngt så är jag hemma i Bristol!=)



XXX

2009-03-11 @ 11:39:30
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0