Intervjun i Liverpool...

...å efterföljder/tankar på det ;)

Ja här kommer alltså sammanfattningen på min 3-dagars utflykt genom England

Drog ju iväg i tisdags, blev en aning streesigt då S va tvungen å hämta ett av sina barn på preschool plus att vi hade dom där murargubbarna här som satte sig å fikade mitt i allt trots att d visste att jag va tvungen å dra (så fick dra iaf!)
Racerfart till preschool å sen till flygplatsen där jag kunde ta en tidigare buss in till Bristol så jag fick lite mer tid på mig (tänkte jag då som tur va!)
Föör jag gick såklart av när precis alla andra i bussen gick av...trodde ju därför d va slutstation liksom så jag va inge orolig...tills jag upptäckte att jag klivit av på tågstationen istället !!!!!
Såg en annan buss å frågade typ vad jag skulle göra ^^
Busschauffören va asschysst som tur va å sa:
- Take a seat I drive you!
Haha så trots att d inte låg på hans rutt så körde han mig till busstationen ^^ Tack!

Sen bar det av till Birmingham (där va det lättare å hitta ^^)  å sen vidare till Liverpool där Magda å hennes kille mötte upp mig på busstationen :) Superschysst att jag fick bo hos er!
Hos dom träffade jag på Magdas superfina men något överslagshandlande Kerry blue terrier ;P
Snackade litte å Magda sa att vi kunde åka å handla en "smart outfit" inför intervjun ;)

Så på onsdagmorgon (intervjudagen) åkte vi iväg å shoppade lite på HM :) Kostymbyxor & en lilarandig skjorta :)
Efter det hämtade vi upp hennes killes lillasyrra å hennes kille på Liverpool flygplats...åkte in till centrum å käkade en couscous-sallad till lunch sen följde Magda mig till universitetet...



Fick lämna in mina papper å sen fick vi sitta i vänterummet med alla andra som också hade intervju kl 14 ;)
Va rätt tur att vi köpte skjortan å byxorna så jag inte blev helt udda för killarna hade typ kostym å tjejerna typ samma som det jag hade.

Vi blev uppropade å sen förklarade en tant hur det gick till sen blev vi utvisade på olika stationer där de på varje station satt en person som frågade frågor om allt möjligt lr bad en diskutera lr analysera en text osv.
Man hade 5 min på sig att snacka sen kom det en fanfar som betydde att man va tvungen att gå vidare till nästa station.

Det va även en raststation där man fick snacka med 2 studenter som redan gick veterinärlinjen...det fula var att de frågade från vilken del av England jag var ^^ haha....
När jag sa att jag var från Sverige å att jag nu jobbat utanför Bristol sa en av tjejerna:
- Jaha det är dit jag ska åka för å få snygg dialekt!
Haha vette fasen om lärarna på intervjustationerna sa samma sak när jag tex. satt å försökte analysera, diskutera å jämföra diagram om uppkomsten och samband mellan cancertillväxt och sterilisering av honkatter xD

Tog väl iaf runt 1 timme sen va man klar å kunde gå ut å pusta ut och tänka :
- Gud varför svarade jag sådär för!

Gick en stund på stan, var bla inne i Englands största Primark ;) Sen blev det Starbuck's såklart å en Ice Mocha ^^



Vandrade sedan den långa vägen tillbaka till bilen...

På kvällen hade vi Tacomiddag å filmkväll (mysko film dock ;)

Å idag på morgonen drog jag tilbaka samma sträcka med bussen...på Bristol flygplats fick jag sitta å vänta på Richard nån timme men gjorde inte så mycke för jag läste min bok på en bänk i solen :)


Men mitt intryck av Liverpool å tankar å sånt nu då...

Jag fick inte riktigt den här "här-skulle-jag-lätt-kunna-bo-i-6-år-känslan"...dels pga av att staden inte är den vackraste, dels pga att för att va garanterad boende när man börjar måste man bo utan husdjur i 1½ år...
å en sak e säker...klarar mig INTE utan min hund så länge!!!
Hon e ju min bästa vän? Nån som har svårt å fatta lr!

Så just nu känns det iaf som om det blir Köpenhamn om jag får välja...att danska e världens fulaste hemskaste språk som jag inte fattar gör inte så mycke om man jämför med fördelarna...

- Det är billigare å plugga i Danmark (alltså inga terminsavgifter på 40000 per år å billigare om man ska hem)
- Lättare att ha hund (boende plus slipper dyra flyg)
- Ungefär samma syn på djur som i Sverige

Nackdelar är ju att du inte får veterinärbehörighet i lika många land när du är färdigutbildad...

Haha ska väl inte ens diskutera sånt när man söker till en av de svåraste utbildningarna att komma in på överhuvudtaget :P
Men jag gör det iaf ;)



Orkar verkligen inte skriva nå mer nu men kan ju lova att diskussionen kommer upp igen  ;)

PoK

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skönt att det gick bra!=) Hade en kompis som också trodde att temple meads var ändhållplatsen så jag fick åka dit och hämta honom;)

Hittat din sminkbortagning föresten!

Kram!

2009-03-20 @ 00:42:30
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0