Idyll ^^

...ja livet har sina goda stunder som dom säger ;)

Fast morgonen va då ingen god stund alls!
Å utan solen å värmen hade det nog inte blivit nån god stund heller på hela dagen men d va ju SOL som sagt  :D

Mamman hade skrivit listan på morgonen...behöver ja säga nå mer?
Nä skulle inte tro det va men det gör jag iaf ...

- Hämta hennes dry cleaning
- Tvätta Elise swimming kit
- Städa vardagsrummet
- Damma
- Ta bort spindelväv
- Rengöra fösterlister (wtf!)
- Rida båda hästarna
- Laga mat

Jaaa...men visst det hinner jag säkert på 3 timmar eller vad tror ni???

Dessutom ringde Elise på morgonen också å hade glömt sina DT-grejer (hemkunskap) så jag va tvungen å åka till skolan å droppa av 600 ml mjölk, ingefära och russin :P Hämtade även upp den där *piiiiip* dry cleaningen på vägen hem...
Blev dessutom fast ett tag på parkeringen å fick backa ut därifrån eftersom den där lilla pygmébilen jag har ändå har världens största vändradie!

Men som sagt solen sken och fåglarna kvittra så jag drog ut på en ridtur för att göra dagen lite bättre :P
Käkade lite lunch bestående av flingor å yoghurt å en macka, sen nästa ponny ut i solskenet :D Underbart väder för å rida ^^
 Idyll

Sen va det till att städa det där vardagsrummet då....sen bestämde jag mig för å förbereda middagen :) Eftersom Elise gått å blivit vegetarian tydligen så va jag tvungen å hitta på nått som hon me kunde käka...tror dock att hon kommer stryka me på kuppen eftersom hon varken käkar bönor lr grönsaker, men brydde mig inte direkt att hon inte käkar sånt som vegetarianer ska käka :P Så slängde ihop ett stekpannsbröd och en böngryta 

Samtidigt som jag bakade å lagade mat snackade jag me en tjej som ja umgicks me när jag va i Köpenhamn å hjälpte henne med lite boende å så :)
Började även planera att det skulle ju va toppen om vi bodde ihop i Köpenhamn så kunde man dela på kostnaderna å vi båda har djur så det vore ju perfa :D
haha ...det lilla minimala problemet e ju bara att ja inte kommit in än :P
Men som sagt jag SKA SKA SKA!!!
 
Kan ju tillägga att mitt tangentbord blev lite mjöligt xD
Det e mycke möjligt lr va säger du C ;P

Nu på eftermiddagen låg ja en timme å vilade i solen å läste min bok, Stormblomma innan Elise kom hem....sen gick Elise me på mitt förslag att vi skulle cykla till hennes pianolektion (wow...hon gjorde nått JAG föreslog)
Å medans hon va på pianolektion tänkte jag ta en cykelrunda ^^
Problemet var bara:

- Jag vill lyssna på musik när jag cyklar
- Jag har ingenstans att ha iPoden

lösning

= Jag lånar Elise cykel med cykelkorg

Brilliant idea tyckte jag :P


Å det gick himla bra fast måste sett så sjukt roligt ut XD

Hennes cykel va ju ett antal nummer för liten med en stor cykelkorg där framme oxå jag trampandes i världens fart
XD

Men höll mig till småvägarna för att inte bli helt utskrattad ^^

Kom iaf till värsta idylliska lilla engelska byn som ja inte varit i innan :) så myspys å allt va grönt å lummigt :) ...självklart låg kameran hemma på laddning...

Å nu har jag käkat min hemlagade NYTTIGA mat å allt känns så bra ^^

idyllisk dag :)

Hoppas på en lika bra imorn men utan Cruellas hemska lista ;)

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0