Miljömedveten jul...

...å massor av sega kakor!

Å jag har hittat mitt favvokakrecept hittills :D
Kakorna smakar kladdkaka, är sega å har lite kaffesmak, dessutom håller man sig vaken länge om man käkar dom ^^
Klarade å hålla mig vaken till kl 4 imorse tex. måste vara kokornas förtjänst ;)

Mina Stay-awake cookies ^^

Ingredienser:
2½ dl vetemjöl
2 dl socker (1 dl råsocker, 1 dl strösocker)
3 msk kakao
2-3 msk starkt kaffe
½ tsk bakpulver
100g smör
En nypa salt

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser. Blanda i smöret i små bitar och splasha i kaffet och blanda ihop. Rulla små bollar som du sedan plattar ut och lägger på ett bakplåtspapper. In i ugnen i 8 minuter. Låt svalna (om du orkar ;)

Färdigt!

 

 


 

Annars har ja ridit på min sega häst och bestämt mig för att åka hem imorn istället...ska försöka få en tid på veterinärstationen imorn så dom får kika på Pixies öga... e lite rött och rinner så kanske e nån ögoninflammation på G...

Förstår inte vart min lediga vecka tog vägen :( snart e det lördag å jobbdag  sen måndag å sen plugga fram till julafton..jippie...

Har iaf lyckats fixa 3 julklappar redan...klurat ut 2 till också tror jag... blir en miljömedveten jul i år iaf ;) Inte massa prylar ^^ Känner mig rätt duktig :D  (om ni vill ha tips på klimatsmarta julklappar hör av er för jag kan inte skriva det här som ni kanske fattar ;)

 

PoK

 


 


Kommentarer
Postat av: Kitty

Kanske hinner baka innan AK kommer :P LÄt gott iaf ;)

2009-11-19 @ 18:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0