Min håriga kanin har anlänt ^^

...jepp i lördags hämtade vi henne :)

Jobbade lördag morgon och sen vid halv 2 så åkte vi till travbanan där det var kaninutställning :)
Gick å kollade på alla konstiga kaninraser som det finns innan vi hittade hon som sålde kaninungarna ^^

När hon först skulle visa dom trodde hon att en hade rymt ur buren, men när hon kollade en andra gång visade det sig att en hade grävt ner sig under halmen ^^

Eftersom ja kanske vill ställa ut min kanin så gick hon å frågade en tant som kollade på båda kaninungarna å kollade vilken som för tillfället såg bäst ut :P
Sen när det va bestämt bar hon ut den till bilen där vi hade transportburen...betalade hälften av priset för den då hon inte hunnit skaffa stamtavla än på dom och bestämde att jag skulle betala resten då hon skickat stamtavlan.


Kunde inte låta bli att tänka på vilken skillnad det är att köpa kanin å att köpa hund...när man köper hund är det en LÅNG process innan man ens blir godkänd för å köpa hunden ungefär...här är det typ:
Jaha, vill du ha en kanin, här får du!
Ska jag slänga in den i bilen direkt lr?





Nu har hon ju varit här i 3½ dag och börjar anpassa sig och bli lite tamare, men kommer nog ta ett tag tills hon känner sig riktigt trygg.
Blir ju en stor omställning att både flytta till ett nytt ställe, ny bur, ny mat, nytt folk och nya ljud och dessutom inte längre ha sina kullsyskon i närheten.


Men har ställt ut buren i köket där man går omkring mest och det låter lite så att hon ska vänja sig fortare. Dessutom tar jag upp henne några gånger per dag å sitter å pysslar me henne lite så hon ska lära sig att bli hanterad.
Idag visade hon iaf att hon fått lite mer självständighet när hon först satt i mitt knä å sen skulle utforska lite genom att klättra upp på min axel bland annat :P
Å inte nog med det så skulle hon först gräva lite i min tröja å sen tog hon ett litet smakprov på min hals, vampyrkanin ;)

Men mys att ha kanin :D
Längtar till hon blir lite lugnare så man kan börja träna lite ^^

Förresten måste ju näman att hon är döpt till Pixie :) (betyder älva/tomtenisse)
Men tycker hon ser ut lite som en Furby bakifrån så kanske måste döpa om henne :P

PoK

Kommentarer
Postat av: Hanna

Toffee ser ut att vilja äta upp furbee på sista bilden :p

2009-11-10 @ 22:34:54
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0