Djurvårdskursen :)

...började bra med att sluta tidigt ^^

Hehe ja äntligen typ efter att typ ha haft övertidsdagar i kurserna vi läst hittills...men vi får väl se hur det håller i sig :P
Men imorn börjar vi senare också, halv 9...så det börjar bra ;)


Kursen verkar iaf skojj :) Äntligen ska vi få börja hantera djuren också å inte bara stå å glo å studera dom, på tal om det så ska vi snart göra en beteendestudier på kor i 24 TIMMAR!

Jepp vi är 4 grupper med 4 pers i varje grupp som ska sitta i en ladugård i 24 timmar....visst lär bli asintressant men damn så trött man kommer va efter det....vi kommer bytas av 2 & 2 var tredje timme hela dygnet....ja annars skulle man ju inte klarat d :P

Men som sagt djurvårdskursen verkar va lite mer praktisk iaf :)

Dessutom var vi i ny lokal idag :) I Djurhuset så på rasterna kunde man springa runt å kolla på alla marsvin, fåglar, sköldpaddor, degusar, ormar, leguaner, skäggagamer yeah u name it!
Sånt tycker jag e asskojj, att äntliiigen få lite djurkontakt liksom ^^ Fattar inte folk som kan leva utan djur :S
Hur e ni funtade?

Å på tal om djur (hehe...) så e man ju alltid på jakt efter ett nytt ;)
Men hund e ju totalt å glömma eftersom ja verkligen inte har tid...å verkligen inte kan bestämma mig för vilken ras....löwchen? miniatyr bullterrier? tom. varit inne lite på frallor nu sista tiden ...

Nä men så jag funderar på en kanin...ja en kanin! Varit inne på marsvin men tänkte ja men har man en kanin så kan man ju ha den typ lös, köra kaninhoppning och ställa ut den liksom...trots att det inte är ett måste att aktivera dom lika mycket som en hund...å socialtränar man den ordentligt å har den från att den är liten så skulle den ju kunnna bli som en liten hund...
Ja jag VET jag e lite knepig när det gäller uppfostra å ha djur...Jag ska helst ha alla djur på samma nivå som alla andra har sina hundar...jag menar känner ingen mer än jag som bara:
" JA jag vill klickerträna får!!!" lr " Ja men vaddå en kanin å en liten hund e ju inte så stor skillnad om man tränar den rätt"

Så nu e jag inne på att köpa en lejonhuvad kanin :P



Å just ja :D Emelie å jag fick vår 2:a ovanför ICA Kvantum :D Så det blir inflyttning den 1 nov!!! YEY!
Ska bli skönt med större lägenhet å framförallt eget kök å badrum :D
Så nu ska vi bara hitta nått sätt å frakta dit alla våra grejer på  ^^

Blev ingen utgång me klassen ikväll heller men lutar åt att d blir nästa onsdag istället så sparar mina krafter till imorn :)

PoK




Kommentarer
Postat av: Junie

Bra, då har du krafter till ikväll också;)

2009-10-16 @ 16:29:00
URL: http://sockeriogat.wordpress.com
Postat av: Jenny

Man kan klickerträna alla djur tror jag, hehe=)

Eller kanske inte guldfiskar:P

2009-10-21 @ 00:22:18
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0