Inte barbacka men nästan ;)

...hehe ja vad heter det utan träns men med sadel? :P

Hade inte tänkt rida idag kände inte för det när ja va hemma så tänkte bara dra till stallet å longera honom....men som vanligt (borde lärt mig vid det här laget...) så blev jag ju ändå sugen på att rida när jag väl longerade ;)



Så när ja longerat en stund så bestämde jag mig för å rida lite iaf...:P Så satte på sadeln, longerade lite till å sen hoppade jag upp ;)
Orkade inte byta till träns och tyckte det skulle va lite skojj å kolla om det räckte å styra mha ben och vikter ;)
Å jodå det gick prima det :) Ja iof han fick lite damp uppe i skogen å stod å bockade å studsade för att det gick för långsamt ;) men han stod stilla på samma ställe så det va lugna puckar ^^

Sen så red jag på ridplan tillsammans med mamma som körde shettisarna :) Gjorde lite volter i skritt å trav å ryggade, körde cavaletti å lite sånt å visst går et utan träns och bett i munnen ^^

Dock lite jobbigt att hålla reda på den långa longerlinan, men det gick :)

Usch nu bär det snart av tillbaka till lägenheten...vill inte...vill ha mera helg...å nästa helg jobbar man...suck...

PoK

Kommentarer
Postat av: f

Aaah okej, men siktar du på veterinär? =) Jag funderar själv på det!



2009-10-19 @ 00:59:55
URL: http://prism.bloggspace.se
Postat av: Jenny

Jag red en helt underbar häst i australien, Jellybean=), henne kunde man skritta trava och galoppera och svänga utan träns!! Hon var så härlig.

Kolla in på deras hemsida=)Den hästen är såld men dom har en massa andra coola bilder=)

www.horsesandhorsemen.com :D

2009-10-21 @ 00:15:06
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0