Fjällvandring :D

...jepp det blev utflykt till Västfjället idag :)



Riktigt riktigt nice va det ^^
Började med att packa allt fika, för utan fika ingen fjällvandring ;)



Upp me Jeepen uppför alla backar å sen va det ut me alla hundar å folk ur bilen å örja vandra...
Upp å upp å upp å upp :P
Hundarna var verkligen på G & Toffee betedde sig som om hon hamnat i himmelriket!
Tant Anna däremot såg mer ut som om hon hamnat i helvetet xD Haha nä inte riktigt kanske men nära inpå :P


[Jag & Toffee plockar blåbär ^^]

Efter halva vandringen mot toppen så tyckte pappa att hans ryggsäck börja bli för tung så vem erbjuder sig å ta den tror ni :P
Haha jepp moi i egen hög person ;) Dock tyckte jag inte den va alltför tung det mest störande var att den va för stor så jag omöjligt kunde kolla upp längs vägen jag gick eftersom bakhuvet tog emot isåfall ;)
Men nog gick det me iaf :P



Emelie å jag nådde toppen först samtidigt som 2 finska killar som kom från andra hållet ^^


Dom hade med sig finska flaggan som dom satte i stenhögen dom byggt längst upp på toppen ;) Cute :P
Ni skulle sett Emelies min när jag plötsligt utbrast:
- Va fan gör man här om man kommer från Finland?!
HAHA XD
Emelie trodde nämligen att dom satt kvar å fikade på andra sidan stenhögen xD



Sen blev det tunnbröd, flingor, O'boy och hallonkaka :D yummiiii!
Fika är aldrig lika gott som efter en tur upp på fjället!


Efter fika så sprang vi runt å tog bilder på oss å på utsikten å ja på det mesta:P  innan vi började vandringen neråt igen...


Ja första biten så sprang man tom. å hoppa mellan stenarna bara för att det va så mycket skönare att gå nerför ^^



Å nu e man hemma igen efter turen å ska käka tacos innan man ger sig ut på en ridtur :P
Sen blir det å köra tillbaka till lägenheten i stan igen...blir en lång dag idag känner jag...även fast det redan e eftermiddag :P

...sitter nu i lägenheten å längtar INTE till imorgon!


PoK


Kommentarer
Postat av: junie

whaaat, gjorde ni det där frivilligt? ;)

Och vad händer i morgon som möjligtvis kan vara hemskare än att fjällvandra? :D

2009-09-06 @ 20:14:09
URL: http://sockeriogat.wordpress.com
Postat av: junie

Nej shit vad heemskt :O Vilken hemsk skola xD

2009-09-06 @ 21:52:10
URL: http://sockeriogat.wordpress.com
Postat av: Platt

När ska JAAAAAAAAAAAAAAG få följa med upp på fjället å se renar å sånt dååå!!! :P

2009-09-06 @ 22:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0