HATAR Östersunds busschaufförer!!!!

...minst sagt!

Ja inte nog med att dom dumma jävlarna ökar farten så fort dom ser att det är nån som går över vägen nedanför busstorget (och överallt annars me!)
....nä jag har varit me förut om att chaufförerna inne i stan blinkar in på en busshållplats å man tänker köra om och när man är i omkörning blinkar de ut och börjar köra ut igen fast man inte hunnit helt om...



OCH JOOO jag vet att man har väjningsplikt när det är 50km/h lr under men blinkar dom in så får man ju för fasen köra om!  Och ibland blinkar dom in och man vet hur det brukar vara så man ställer sig å väntar på att dom ska blinka ut igen men NÄÄÄ då ska dom stå där i 400 år ist!!

Ja men idag var det ju för fan livsfarligt!!!

Jag körde på rådhusgatan bort mot Odensala och fick en buss framför mig...den blinkar in vid en busshållplats och jag tänker köra om...men precis när jag börjat omkörningen och ligger precis bredvid bakre delen a bussen så kör busschauffören ut på vägen igen!! Utan att blinka ingenting!!!

Och jag får panik eftersom det kommer hur mycket trafik som helst från andra hållet (det här var i rusningstid vid 17 när alla ska hem från jobbet), bussen svänger ut och tränger ut mig mitt i körbanan!! Jag gasar på som fan för att precis hinna smita in före bussen och den mötande bilen måste svänga undan!!
VAD I HELVETE!!!
Bara för att  jag har väjningsplikt så betyder inte det att man kan göra sådär!!! PUCKO!!!! Om man haft otur hade ju både jag och de mötande blivit skadade....
...men skadad det va den jävla busschauffören iaf!'

(Slår vad om att det var Inger som körde bussen)


PoK

Kommentarer
Postat av: Jenny

Inger?? =)

2010-02-10 @ 01:47:39
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/
Postat av: DiskoBuss

Det var kanske jag som körde bussen? Jag har nästan slutat blinka höger när jag svänger in mot en hållplats. Just därför att många brukar köra om då. I så fall kan man vänta länge för att få köra ut från hållplatsen. Alltså, ge fan i att köra om bussar i stadstrafik! Det är ni bilister tvingar oss göra som vi gör!

2010-02-12 @ 00:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0