Oinspirerad & omotiverad

...underbart...

Ibland känns det bara så jävla tråkigt...som nu...lr ja har väl känts så ett bra tag...
ja menar allt är bra...men bara bra...okej liksom...inget mer...

jag vet att allt inte kan vara roligt, fantastiskt och underbart hela tiden...men allt kan inte vara så jävla segt å tråkigt heller...

motivationen att göra nånting överhuvudtaget är i botten....

Varför ska jag plugga?
- För att lära mig saker....men om ja inte vill lära mig nått mer då förren ja kommer in på vet. högskolan?
Om jag tycker att jag lärt mig tillräckligt hittills???

Varför ska jag jobba?
- För att få pengar....ja men mer? SKa man inte få ut något mer av sitt jobb också? Annars skulle man ju lika gärna kunna göra nått som känns viktigare för en under den tiden man måste göra nått som bara känns otroligt onödigt...
Jag menar jag tänke rinte slösa bort massa tid på nått jag inte tycker har nån betydelse...tex. när folk diskuterar att det är så OTROLIGT VIKTIGT att fylla upp den här vattensprutan med vatten tills nästa person ska ha den...
JAHA?? what? I den här stunden kan jag komma på flera tusen saker som är SÅÅÅ mycket viktigare än det....

Varför ska jag gå å lägga mig??
Vaknar ju bara till ännu en dag där jag måste göra saker jag inte vill eller vet varför jag ska göra??



Ja jag VET att vardagen är fylld med saker man inte vill göra...det har jag hört till förbannelse...men vi lever väl ändå bara en gång? Som vi vet iaf...
Så varför ska jag slösa massor på att göra saker jag inte vill??

Så nu har jag haft en sån vecka att om jag vaknat å kännt:
- Nää idag vill jag inte till skolan...idag vill jag vara hemma å umgås...så har jag gjort d...å om ja kännt att jepp idag vill jag åka till skolan och lära mig lite å träffa mina klasskompisar...så då har jag gjort d :)

Å det har kännts underbart att göra det man känner för!



Varför ska man inte kunna göra det medans man kan?? Varför ska man inte kunna göra det man vill när man kan göra det?
Å sen ska jag ha ett jobb som jag vill gå till...som ger mig inspiration och som ger mig något tillbaka och som inte bara blir ett slavgöra...
självklart kommer det komma dgr då också som känns förjävliga där man bara vill stanna hemma men de vägs då förhoppningsvis upp av de moviverande dagarna då man får samla kraft och vilja...



Nu vet jag inte hur länge jag ska hålla på såhär för det känns ju jobbigt att tänka så som jag gör just nu...det är ju helt klart enklare å ligga å flyta på ytan och göra somman ska...göra som det är planerat och göra som man brukar...

men nu känns det bara dumt....korkat rent ut sagt...jag är inte så dum, jag gör vad jag vill medans jag kan!
Vore en annan sak om jag hade ett mål med det jag gör men nu är jag i en mellanperiod som bara ska fyllas ut å då tänker ja fylla ut den med det jag vill!!!



PoK


Kommentarer
Postat av: Junie

åh det där känner jag igen mig så väl i. Det känns som att du varit inne i en jobbig period länge nu, hoppas det blir bättre snart! Jag hoppas verkligen att du kommer in på veterinärhögskolan nu till hösten, det är du fan värd!

2010-02-01 @ 22:55:49
URL: http://sockeriogat.wordpress.com
Postat av: Platt

Håller med Junie, de e du fan värd! håller tummarna

2010-02-02 @ 18:46:12
Postat av: Jenny

Du är precis som jag. Fan vad skönt att det finns fler! :D

Det värsta när man säger så som du skrivit nu så svarar folk att men alla jobbar ju, alla måste jobba. Bla bla bla!

Det finns dom som gör precis det dom vill på dagarna, alla har inte tråkiga 7-16 jobb. Varför ska man bli idiotförklarad för att man inte vill göra "som alla andra"?

2010-02-02 @ 23:49:37
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0