Varför måste alla hundbeslut vara så svåra??

...blir som så himla jobbigt då...

Har ju bestämt...ja för tillfället iaf för man vet ju aldrig vilken sekund som det dyker upp en ny perfekt ras ;)
..men iaf att det nästa gång ska bli en pinscher...en roktig pinscher alltså ingen liten fånig dvärgpinscher :P

Och självklart dyker då de perfekta valparna upp med  meriterade föräldrar i både utställning och lydnad och spår...å valparna är leveransklara nu...suuuck....

Och det e ju så att nu vore ju nästintill perfa tidpunkt att skaffa valp efter jag slutar plugga i mitten av maj å inte har alltför jobbiga kurser fram till dess å jag har därför mycket tid till valpen...å sen har jag tid för hunden hela sommaren....

MEN...

som student e man ju inte direkt blessed me massa pengar och vad händer om ja kommer in på vet.högskolan? Kommer jag ha tid på 2 hundar å 1 kanin??

som sagt ett stort SUCK!

å självklart är dom valparna som jag är intresserade av fortfarande inte tingade...se nedan...



Hundmänniskor hjälp mig?!

PoK

Kommentarer
Postat av: Karin på Fox

Ja du, det är svåra beslut, säger jag som just gjorde ett inlägg om det svåraste hundbesluten av alla... att bestämma när ett hundliv är slut.



Valparna är helt oemotståndliga! Jag förstår din vånda. Men har inget gott råd. Du måste gå på din magkänsla. ...två hundar är mer än dubbelt jobb än en. Men kan också vara dubbelt kul. Svårt!

2010-03-14 @ 15:24:54
URL: http://krumelurerochstreck.blogspot.com/
Postat av: Emma R

Go for it! :-) Du behöver en tävlingskompis... ;-)

2010-03-14 @ 16:20:09
URL: http://emmarasmusson.blogspot.com
Postat av: Emma R

Kom på ett till FÖR-argument... Som du dessutom skriver själv, men faktum är att det kanske inte är allt för ofta som man både får en bra "tid" och valpkombo.



Dvs att du har både hittat rätt ras, rätt kombination och rätt valp SAMTIDIGT som du har en lång ledighet att vara med valpen. Sådana tillfällen inte växer på träd...



/Emma R

2010-03-14 @ 16:33:54
URL: http://emmarasmusson.blogspot.com
Postat av: Platt

Vet du hur mkt du ska jobba i sommar? Ja, de är synd att du inte vet om du kommer in på vet. än...! Annars hade jag sagt; GO FOR IT! :)

2010-03-15 @ 09:17:01
Postat av: Tant Anna

Du vet att man inta ska kolla på valpar förens man är 100 på att man ska ha en :P



Skaffa en puppis behm! You can do it! :D

2010-03-15 @ 11:31:08
Postat av: Jenny

Det löser sig alltid;) Go for it.

2010-03-15 @ 14:08:34
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/
Postat av: Jimmy

En vandrande pinne är något för dig tror jag =D

2010-04-12 @ 01:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0