Veterinärtest

...i Köpenhamn ;)

Det enda sura är ju att Köpenhamn ligger såå jäääääla långt bort härifrån...
Började trippen med att ta en "trevlig" promenad kl. 05.00 på morgonen bort till stationen där tåget gick 06.00...var framme i Sthlm 11.00, Jimmy kom och väntade med mig på centralen tills nästa tåg skulle gå, thanks :) *kisses*


Kl. 12.20 gick sedan tåget mot Köpenhamn och var framme ungefär 17.35...
På nått jäkla vänster så råkade jag gå åt fel håll vid stationen och fick vandra en himla omväg för att komma till hotellet men va ju tur att jag hade lite koll på vart hotellet låg från förra året iaf ^^
Eftersom jag va helt slut så gick jag typ å la mig i sängen å kollade på film en stund innan jag slocknade...

Provdagen

Gick upp vid 07.30 ungefär och packade i ordning alla grejer. Käkade frukost när den började serveras vid 08.30. Satt en annan tjej där och käkade tillsammans med sina föräldrar och eftersom dom va svenskar så va jag ju fråga om hon me skulle på testet, å självklart skulle hon d :P
Vid 09.20 ungefär drog jag iväg mot provlokalen för att möta upp en annan tjej, Sara, som också skulle på provet. Gick in och kikade på lapparna vilken sal jag skulle skriva provet i sen satte vi oss och väntade.
I år blev vi insläppta på en gång i salen och alla gick och satte oss men tog inte så lång stund förren vi fick gå ut igen för att de skulle lägga ut omslagen till provet. Sen kallades vi in igen och fick visa leg. och sedan sätta oss i bänkarna och vänta...
Vad jag uppmärksammade var att det verkade vara fler danskar som sökte det här året för det var endast 3 svenskar i den gruppen på ungefär 35 pers som jag gjorde provet med. Så det blev ett jäkla tjatter på danska på alla håll innan nedräkningen till provet började. Lyckades uppfatta böand all danska att i år var det fler som sökte än det var förra året...perfect...
En del frågor på provet verkade också va till fördel för de danska sökande då det var frågor om danska institutioner, danska slangord och statistik och sånt på antal djur i danmark...kändes lite surt...särskilt när man i år fick minuspoäng för alla felaktiga svar...
Så nu har man ingen aning om hur det gick ^^ tyvärr sitter man väl mest och hoppas att det gick åt he*v*** för alla andra XD





Efter provet mötte jag upp med Sara igen och även med Matilda så gick vi en sväng på Ströget upp å ner innan vi satte oss på tågstationen och väntade på att Carro skulle dyka upp :)
Blev ju en hel del diskussioner om provet efteråt ^^ som vanligt :P


Till sist dök Carro och Malin (tror jag 0_o)  upp iaf och vi gick ner på Ströget igen för å hitta nånstans å käka...och fattiga studenter som vi är hamnade vi på McDonalds..men vad som helst funkar när man e tillräckligt hungrig :P

Satt där ett himla bra tag och hann både uppleva en kille som svimmade och han som gick runt och tiggde pengar hann komma förbi minst 5 ggr :P
Allt eftersom droppade Sara och Matilda av och begav sig hemåt men vi andra satt kvar till typ 19.00 iaf och  jag och Malin (hoppas verkligen du hette så annars e d pinsamt haha) skulle åka samma buss till Sthlm vid 21.00 så det var bara att försöka fördriva tiden...
Till sist sa vi hejdå till Carro och hoppas verkligen vi ses igen!!!
Satte oss å väntade på bussen som kom ganska tidigt så vi kunde hoppa in å sätta oss...satte oss långt bak så vi hade bäst förutsättningar för att ha 2 säten för oss själva hela resan ;) Och det gick! ;)
Det var väääärldens segaste resa...fy vill aldrig åka buss så långt igen...lyckades inte somna till mer än kanske en halvtimme/timme högst och stötdämparna på den där bussen var ju INTE dom bästa...


06.20 kom bussen fram till centralen i sthlm och vi den tidpunkten var jag så sjukt slut så jag hade slutat bry mig om jag hade smink över hela ansiktet och att håret stod åt alla håll...det bevisade ju bara hälften av hur jag kände mig :P
Och självklart var det massa irriterande människor på stationen (eller så var det bara jag som uppfattade dom så pga. min sinnesstämning :P)


Bla. satte sig det en tant bredvid mig som hela tiden hostade, kliade sig på benet, hostade, kliade sig på benet osv...allt medan hon harklade sig heeela tiden...
På andra sidan satta sig en skitig amerikan som satt och svor på amerikanska...sen kom ju den värsta av dom alla....
...ni vet en sån här peppig servitristjej med blont hår uppsatt i en hög hästsvans och gympaskor som typ gjorde danssteg hela tiden  medan hon stod och bjöd folk som gick förbi på kaffe.
"kaffe?...kaffe? vill du ha kaffe?"?
...gah...hon passade verkligen inte in i min sinnesstämning vid den tidpunkten hade bara lust att *BOOOOOOOOOOM!!!* tyyp ;)




07.58 gick sen tåget hem mot Östersund...och första biten va det också en knasig person som satt mitt emot mig...en sån här typ rysk dam med kavajbyxor, röda stövletter, långa mörkröda naglar, en handväska i samma nyans och en hatt med påfågelfjädrar i och knallrött läppstift...kan ju meddela att hon inte passade in i den där skabbiga gamla SJ-vagnen :P


också seg tågresa kunde dock sova nån timme iaf men mådde illa som vanligt när jag åker tåg...jag fattar inte att folk kan tycka det är så avkopplande och att man kan sitta å läsa en god bok i lugn och ro...själv sitter jag upptryckt mot fönstret helt spyfärdig och bara väntar på att få kliva av...

Underbart att det va söndag idag me så att d inte gick nå bussar så man fick en stärkande promenad på 4,5 km hem när man bara ville lägga sig och dö när man klev av tåget...sköööönt!

Men nu ska jag inte klaga nå mer ;) Är ju äntligen hemma nu iaf och kan sätta igång å plugga till tentan på onsdag yey! ;)

PoK



Kommentarer
Postat av: Platt

Fyfan för att fara omkring så mkt... :P Men det är det värt, för nu ska du banne mej komma in tycker jag! :D

2010-05-10 @ 10:20:05
Postat av: Nathalie

Hej!

Har läst lite i din blogg om att du sökte till veterinär i DK 2010, det är så att jag själv tänkte söka dit i år(eller har sökt rättare sagt) och undrar om du kommer ihåg vad för slags frågor som kom på provet?

Hade varit jättesnällt om du kom ihåg några och skulle vlja berätta lite mer om hur det gick till, frågor som du tror kan komma osv!

Tack på förhand.

MVH Nathalie

2012-04-09 @ 15:39:11
Postat av: Nathalie

Hej!

Har läst lite i din blogg om att du sökte till veterinär i DK 2010, det är så att jag själv tänkte söka dit i år(eller har sökt rättare sagt) och undrar om du kommer ihåg vad för slags frågor som kom på provet?

Hade varit jättesnällt om du kom ihåg några och skulle vlja berätta lite mer om hur det gick till, frågor som du tror kan komma osv!

Tack på förhand.

MVH Nathalie

2012-04-09 @ 15:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0